malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

så många känslor

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka. 


Vill bara få ur mig lite känslor just nu. 


I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv. 

Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons i många år, varit riktigt dålig den senaste veckan. 

Och redan i helgen visste vi att det inte var långt kvar. Så det är klart att mina tankar gick mycket till framförallt honom och även till min underbara mormor.

Och på måndagskvällen fick jag samtalet av min mamma att min finaste underbara morfar somnat in. 


Att inte kunna vara där med resten av min familj, att inte kunna ta ett riktigt farväl, inte ens kunna gå på begravningen känns så otroligt jobbigt. Att sätta min i en bil nästa vecka, när jag har 2 veckor kvar till BF,  och köra över 60 mil är inget jag kan göra. Inte när jag har en annan lite person att tänka på. 


Samtidigt är jag lättad och känner ett lung att han hade de viktigaste personerna i sitt liv med sig de sista minuterna. Och att jag vet att han inte längre har ont eller mår dåligt på något sätt. 


Nu ska jag torka mina tårar och tänka på den gången morfar, för kanske ungefär 15 år sedan, vände sin keps bak och fram och slängde sig på golvet på vår altan hos mamma och pappa och skulle dansa breakdance. :) 


 
 
Mia

Mia

23 januari 2014 16:21

Du tänker så rätt att tänka så, han hade alla hos sig och dig i sitt hjärta och du har honom i ditt för evigt att komma ihåg ♥

En jättejättestor cyberkram skickar jag till dig och önskar jag kunde trösta dig mer Kraaam fina ♥

http://fredthevov.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

23 januari 2014 16:57

Hej!

Ja, jag tror att det är jätteviktigt att försöka fokusera på det positiva istället för det negativa hela tiden. Visst kan det vara bra att veta om sina svagheter och vad man behöver jobba på, men jag tror att alla skulle må bra av att peka ut det som man är nöjd med hos sig själv också :)

Vad tråkigt att läsa om din morfar! Men jag tror du gör alldeles rätt i att tänka tillbaka på alla fina stunder du fick med honom. Sen måste man ju tillåta sig själv att få sörja också.
Styrkekramar!

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Jennie

Jennie

23 januari 2014 21:47

Åh! Förstår att det är tufft! Men minns alla fina stunder och bevara dem i ditt hjärta!

http://Motmalet2014.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

23 januari 2014 21:56

Ush din stackare! Beklagar verkligen, det blir ju alltid lite blandade känslor när sorgen kommer när man egentligen ska vara så lycklig. Förstår ju lite vad du går igenom då mina morföräldrar gick bort precis innan vårt bröllop och sedan har jag haft en del tråkigheter under graviditeten också.
Tillåt dig att vara ledsen och även att vara glad för att allt ni har framför er. Att åka bergodalbana med känslorna!
Han hade varit så lycklig för din skull, det är jag säker på !

Många många kramar !!!
Ps tack för adressen ;) Ds

http://www.missvivis.se

 
Jennie

Jennie

24 januari 2014 08:45

Grattis på 25-årsdagen! :) Det glömde jag ju!

http://Motmalet2014.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

24 januari 2014 16:29

Stor kram till dig <3

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Av malin - 18 januari 2014 21:10

I helgen har mina föräldrar varit på besök och med sig hade de min kusin med. Så roligt att träffa dem alla 3 plus att jag får träffa syrran mer med, som trots att hon bor nära så hinner vi inte träffas så ofta ändå.  Igår bjöd mamma och pappa oss ...

Ovido - Quiz & Flashcards