malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Ny kategori - Träning och Nyttigheter

Av malin - 26 september 2011 09:30

Ja, jag kan ju inte ha en blogg utan att röra vid ett av mina störtsa intressen och självklart måste det vara en egen kategori. 

Träning och Hälsa! 


Jag har ju en plan att någon dag utbilda mig till Hälsovetare eller kostrådgivare/dietist. 

Det är en sådan stor del av mitt liv och jag älskar allt som har med kost och träning att göra. Det farsinerar mig. 


Men att hela tiden leva med denna balansgång att inte falla över i ätstörningar igen är något jag tänker och jobbar på varje dag. 

Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte "frestas" ibland av tanken på att låta mig falla.

Sanningen är att jag tror att har man en gång varit där, i skiten, så har man alltid en fot där.
Men man kan ha kontrollen ändå!
 - Och det har jag nu, jag lovar! :) 



Just nu är jag väldigt inne på att komma i super form. 
Då menar jag bygga lite mer muskler och slimma kroppen.
Men jag ska göra det rätt; Äta 5-6 mål om dagen och träna sunt och inte glömma mina vilodagar.

Jag vill dock vara tydlig med att jag inte kommer vara någon som hetsar till viktminskning eller sådant! Det är inte det som är resultatet! 
Vikt är bara en siffra, former och känslan i kroppen är det som räknas.  


 
 
Vivi

Vivi

26 september 2011 11:40

Hejja!! Bra skrivet och bra pepp :)
Själv kör jag sockerfritt nu ett tag och i veckan ska jag eventuellt ta det stora steget och *hick* börja träna :P

Tack! :)
Mjaaa, det är klart att du kan ju inte spela oskyldig om någon hittar en liten rosa nageldekoration i maten :P
Fast jobbar man med handskar så ;P
Jag har ju inte sådana här naglar jämt, men ibland får jag lust och pyssla :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Margona

Margona

26 september 2011 14:36

TACK :) De va snällt sagt, Och kan ju säga att det är den som jag är mest nöjd med av alla, älskar den.
Hoppas du får en fin dag :)

http://annamargona.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

26 september 2011 15:01

Ush stackare :( jobbigt att ha över hela kroppen, jag har lite småfinanr på ryggen & brösten, men annars har det mesta koncentrerat sig i ansiktet... "yey" :P
Tror du inte det på benen kan ha med allergi att göra ? Eller att du är torr ? Har du någon bra ansiktsscrub eller kropps peeling ? Det brukar hjälpa mig mot småknottror & kvisslor.
Vi får dricka mycket vatten du & jag :)

Du har så rätt så, man ska verkligen inte blicka bakåt, ska verkligen tänka på det försöka tysta det där dåliga samvetet :)
Ska försöka unna mig ngt också om jag klarar detta. Tycker jag du också ska !
Kramar!!

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

27 september 2011 14:00

Visste inte att du haft ätstörningar,skönt att du tog dig ur det..
Yes det är tufft har ju tränat friidrott som mindre,gäller bara att få upp kondisen igen. Mitt mål är att springa under 2 timmar!
Lite ändring på vårt hus nu o du är nyfiken;)

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards