malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Varför ska jag vara så klantig!?

Av malin - 28 oktober 2011 09:45

Det är frågan jag ställer mig just nu när mitt ben gör sååååååå ont! 

Klantigheten ägde rum i onsdag efter träningen när jag skulle stretcha. Jag brukar ju göra det rätt ordentligt och vara noga med det för jag gillar inte att bli stel. Vill vara rörlig och rätt så vig. (Inte för att jag är så vig som jag var i gymnasiet.) 
Men så var jag lite för snabb och slarvig för jag tänkte bara på hur skönt det skulle vara att krypa ner i soffan ett tag innan jag skulle lägga mig så som vanligt när man ska göra något snabbt så går det ju alltid fel.

Jag stretchade lite för snabbt och sträckte ut benen lite för mycket *plupp* sa det i en muskel i låret och nu är jag lite lätt blå vid muskelfästet och  kan knappt gå. 
Så fort jag trycker ifrån med benet så hugger det i hela muskeln och gör skit ont!


Jag är bara så otorligt arg på mig själv! Var för ska jag vara så klantig? Jag vet ju att det är så lätt att sträcka för mycket så att detta händer. Speciellt just den muskeln, jag har nämligen sträckt den ordentligt 2 ggr förr så det har blivit på samma vis. Jag vet så väl att jag ska vara försiktigt just där och vara riktigt varm när jag stertchar den muskeln.


Men nu får jag stå mitt kast och hålla upp med träningen ett tag tills smärtan lagt sig. Och jag överdoserar på tigerbalsam just nu med!!


Meeeeen.. jag kanske kan träna lite öerkropp i alla fall i morgon.  (A)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards