malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Inspiration tack!

Av malin - 2 november 2011 09:30

Gaah!!! Så ont jag har i var enda muskel idag! 

Jag förstår inte hur jag kan ha såhär ont alltså. Det är inte så att jag har kört lite/dåligt med styrke träning den sista tiden men ändå har jag så ont i kroppen efter ett helt vanligt pump it pass igår, helt galet. 


Min lilla sträckning i låret kändes inte alls så mycket igår, är glad att det inte är en av de större musklerna. Så jag kunde träna Nästan helt ohämmat vilket var riktigt skönt. 
Men hela passet var pest och pina! Ingen energi, ingen lust, ingen ork.. Usch!


Men det är det som är så bra med träningspass i grupp. Är du väl där kan ju inte bara skita i det och gå hem. (Vilket jag har lätt för att göra om det går dåligt och jag är oinspirerad när jag kör själv..)


Så jag körde skiten och försökte med all kraft jag hade att hitta lite ork till slutet, men icke! 



Någon som har något bra tips på hur man finner inspirationen och orken de där jobbiga stunderna? 



Funderar på att sticka till simhallen ikväll och ta någora längder, det var ett bra tag sedan nu. Även kanske lägga mig i solariet en sväng, bara för att det är så jäkla skönt. :) 


 
 
Vivi

Vivi

2 november 2011 11:28

Tyvärr, inga bar tips här inte :P jag tar mig ju inte ens till gymmet ! Jag tror dock att det bara är att bita ihop för det går nog över, men har du riktigt ont i kroppen så kanske du har en förkylning eller ngt på G, då är iof det bra att ta det lite lugnare.
Men vet du ... jag ska nog köpa träningskort idag efter jobbet :D

Skönt att ni har stängt då, det är personalvård ;) jag har jobbat en enda julafton och det var som dealer. Det var ju iof på kvällen/natten och ganska okej, men det är en hel del ensamma människor ute på julafton :(

Kram !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

2 november 2011 12:38

Ajaj men då gör det nytta;)Yes får fylla mappen bara;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Fanny

Fanny

2 november 2011 19:19

Mitt tips är en stark målbild och grym musik. Det slår undan nästan alla jobbiga stunder. :)
När det är som jobbigast ställer jag mig frågan "varför gör jag det här?" Svaret är tydligt och då finns det inget annat än att mosa på. Grymt skönt när jag väl är klar :) Finns ingen bättre känsla, den slår känslan som infann sig innan passet.

Meddela mig när du testat celsius, vore kul att får höra vad du tycker. :)

http://fannysundstrom.blogg.se

 
Hanna

Hanna

3 november 2011 11:16

Jag har tyvärr inga bra tips. Jag brukar försöka att chocka igång kroppen de dagar jag inte egentligen vill eller orkar. Typ springa snabbt i lutning eller försöka att slå personbästa på rodden 500meter. Sedan brukar jag ta ett lugnare pass de dagar. T.ex ta ett danspass eller ett gympapass istället för ett pump it pass eller dylikt. Gillar också pass de dagarna speciellt eftersom det inte går att skita i det och gå hem istället ;)
Ha det bra Vet inte om jag hhjälpte på något vis men men.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

3 november 2011 16:55

Åh jag är inte rätt person att fråga när det gäller motivation gällande träning :P Jag har inte ens diciplinen att komma till träningen haha.
Hihi visst är det härligt med choklar som bara en själv tycker om så man får ha det för sig själv :P Bäst du köper en ask till mannen din med med ljuschoklad!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards