malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Inlägg publicerade under kategorin Utekvällar & Resor

Av malin - 20 augusti 2012 18:52

Ja, nu är jag hemma igen efter en riktigt rolig och fin vecka. Toppen väder hela tiden, bortsett frpn ett litet skyfall i sthlm, men då tog vi skydd inne på ett fik. ;)

Det blev faktiskt en del bilder frpn resan med! Jag som vanligtvis är så dålig på att komma ihåg att ta bilder. Men nu med min nya mobil blir det ju riktigt roligt att ta bilder. Och jag måste säga att de blir riktigt bra för att vara tagna med en mobilkamera med. :)
(det är väl bara jag som aldrig haft en riktigt bra mobil förr, haha..)

Här kommer några bilder från Helsingfors.

Av malin - 28 juli 2012 13:45

Känns nästan konstigt att vakna upp till en hel mulen himmel och regn idasg med tänke på det underbara vädret igår.

Jag jobbade på dagen dock igår men eftermiddagen/kvällen var ju helt underbart varm och skön med.

Efter jobbet svidade jag om dock hoppade på tåget till Vedum och så kom jag fram lagomt till grillningen med ett gäng goa vänner.

Sedan drog vi iväg på traktorrace i Södra lundby! Haha.. Japp, vi bor på landet. ;)

Första gången för mig på traktorrace, men det var lite roligt och dessutom var det ju massa folk där så man stötte på en del bekanta som man inte träffar så ofta. Sådan är ju alltid trevligt.

Efter avslutat traktorrace åkte vi tillbaka till Vedum och så blev det OS invigning med trevligt sällskap.
En sen kväll dock, invigningen skulle ha slutat 01.00 men vi åkte hem efter att de tänt elden och då var klockan 01.40

Trots att jag körde igår så känner jag mig nästan bakfull idag, det räcker med en sen kväll för att vara slut dagen efter med andra ord.

Ikväll blir det jobb, 16-23 så fram tills dess ska jag bara slappa. :)

Av malin - 18 juli 2012 17:30

Men hittils har jag spenderat min ledighet met ett härligt besök uppe hos mamma och pappa. Jag hann beta av stora delar av släkten denna resa faktiskt, väldigt nöjd med det!

Sedan blev det en tripp till Göteborg till min vän C och spelning med Lasse Winnerbäck på "Trädgårn", grymt fin kväll!

Och igår dansade jag loss på golvet på Tisdagsklubben i Lidköping med T. =)

Mellan detta har jag ägnat mig åt dessa böcker.

Har några kapitel kvar på "Fatta Eld" nu, sedan blir det nog rakt in i sista boken "Revolt"

Deta är böcker jag verligen vill rekomendera!

Av malin - 29 maj 2012 20:30

Jag känner att jag vill/behöver skriva lite mer om helgens bloggträff nere i Laholm.

Det var verkligen så galet trevligt. Jag blir glad och full med energi när jag tänker på hur trevligt och ROLIGT det var!

Vivi, jag hoppas du förstår hur bra du hade fixat det! Fem av fem tassar! ;)

Här är även en liten lista på de andra tjejerna som var där.

Vi har härliga FiloZophie, kloka Mia, super söta Johanna, snyggaste Sojka och mysiga Teskedsmamma

Ni borde verkligen kika in hos alla, riktigt trevliga tjejer är det som skriver om massa olika saker. (Alltså inte inom samma "härlsotema" som mig.)

Jag hoppas så att jag får chansen att träffa alla igen. Som FiloZophie skriver, så tycker jag att en liten träff i höst kan vara på sin plats. Det är ju roligt att ha något att längta efter. :)

Av malin - 12 april 2012 15:00

Ja, äntligen kommer det lite mer bilder från resan.

Nu har vi kommit fram till Palmitos Park. En underbar park uppe i bergen med massor av djur, fåglar i så många olika varianter, delfiner och massa andra djur. Och alla växter, jätte kaktusar, vackra blommor, ja det var verkligen en upplevelse.

Vi var både på örn uppvisning, delfinshow och en papegojshow. :)

1.Älskar den första bilden här när surikaten grävde en grop och sedan lade sig på mage över den. Så űber söt!

2.Anakondan, (tror de tvar en sådan, med risk att jag gör bort mig nu) vågade jag inte gå i närheten av, trots glaset. Jag skickade fram syster för att ta en bild istället. ;)

3.Omgivningen med de gigantiska bergkanterna runt hela parken var riktigt häftig. Det underbara vädret gör ju inte att intrycket blev värre.

4.Som sagt, det fanns mängder med olika fårgla i parken, både små och stora. Här har av en av de större. Jag skulle ljuga om jag inte säger att jag var lite nervös över att stå så nära denna häftiga stooora fågel. Jag vet tyvärr inte vad det är får någon sort.

5.Sedan fanns ju dessa något mindre varianter som inte var lika skrämmande att stå bredvid.

6.Sköldpaddor fanns det många av med, de flesta väldigt små men denna sötis var gigantisk. Tyvärr syns det ju inte lika bra på bild som när man står bredvid den..

7-11.Mitt i parken hade det ett jätte fint orchidehus. Jag älskar verkligen orchideer, men hade ingen aning om att det fanns så många olika varianter, som skiljer så mycket från varnadra. Det blev många bilder men så har jag en tanke med om att det kanske kan vara en idé om framtida tatuering. :)

Jag har just insett att det blir allt för många bilder i ett och samma inlägg. Så detta får helt enkelt bli en del 1 av 2 (kanske 3) från Palmitos Park. Vi får se när nästa kommer upp. Jag tänker inte utlova någon speciell dag eftersom jag aldrig kan hålla sådan planer. Ni får helt enkelt hålla utkik. ;)

Av malin - 30 mars 2012 12:30

Jag vet inte om jag skrev det tidigare, men det blev ju en hel del bilder på resan. Närmare 350 st faktiskt!

Nej, jag ska inte lägga upp alla, men några inlägg ska det bli i alla fall med olika bilder.

Jag tänkte att jag börjar fårn början. :)

Vi började första dagen med en lång promenad, jag den blev väl lite längre än vad vi tänkt oss.
Vi skulle nämligan ta oss till Playa del Inglés där resebolaget hade sitt kontor så vi kunde boka in oss på några utflykter vi ville göra under veckan.

Så vi traskade iväg med kartan i högsta hugg! Upp på berget och sedan ner för det och det tog faktiskt inte allt för läng tid innan vi hittade kontoret och fixade allt där. Sedan fortsatte vi ner till stranden i Playa del Inglés och la oss på var sin solstol i några timmar. ;)

På vägen tillbaka tyckte vi (kanske mest jag) att vi skulle ta strandvägen tillbaka. Det är nämligen så att stranden i Playa del Inglés och Maspalomas (där vi bodde) är en och samma långa strand på ungefär 5 km. Så så blev det, en lång bit att gå i vattenkanten, men riktigt härligt var det.

På bilden ser vi lillasyss. :)

Det som var lite mindre härligt var att när vi väl var framme vid fyren i Maspalomas, där stranden tar slut så var vi rätt så trötta i ben och fötter. Dock hade vi fortfarande ungefär 2 km upp genom staden till vårt hotell.

Jag undrar nu efteråt varför vi inte hoppade in i en taxi och åkte hem sista biten. Vi hade ju redan en lång promenix i benen, men nej då. Vi traskade på. Haha..

Kvällen slutade med att vi var så trötta att vi åt middag på hotellet. Ingen lust att gå runt och leta efter restaurang.

Man kan ju verkligen säga att de är mycket svenskt i Maspalomas, förmodligen hela Gran Canaria. Ett topp exempel var ju att på just den restaurangen på hotellet så var det en liten man som satt vid en synt och spelade musik, svensk dansbandsmusik för det mesta! Hihi..

"leende guld bruna ögon" - jag vet inte om han visste vad han sjöng om eller om han bara sjöng de ord han hört från skivan. *fniss*

Av malin - 29 mars 2012 13:00

Ja, det känns lite halv svårt att komma ikapp med livet nu efter veckan som varit. Massor att ta tag i i det privata, mycket jobb nu i några dagar och så självklart bloggen!

Jag fösöker prioritera lite av allt. Det viktigaste som räkningar och så först, jobbet så klart och så svara på alla fina go kommentarer jag fått av er under veckan.
Jag beräknar med att vara ikapp med allt svarande och bloggande någon gång i helgen. ;)

Men nu har jag i alla fall fått in räkningarna som ska betalas, jag har till och med hunnit att deklarera (så smidigt med e-deklaration alltså) och så slipat lite på en av de där små hemmlisarna jag har på G. *fnissar retsamt*

Sedan är det tvätt i stora lass, städa och SÅ KLART vill jag ju komma igång ordentligt på gymmet med nu. Känner att min kropp behöver det.
Dessutom har jag nu äntligen anmält mig till Vårruset i Värnersborg den 9 maj! Ska bli riktigt roligt jag och min bästa E ska springa tillsammans, sedan gör vi en egen liten picknick efteråt. (E nr 2 (eller egentlgien nr1, kan tyvärr inte vara med)

Nu ska jag mummsa i mig riskakan och behe mig en lite sväng till gymmet.

Ahh, va fasen, jag hinner med att bjuda på en liten bild från resan med.

Jag och lilla Dromedar bäbisen. Fy va go han var!!

Av malin - 19 mars 2012 09:37

Väskan är nu fördigpackad, tror jag ;) och om 1 timme går tåget.

Jag vet inte hur många ggr jag gått igenom allt och försökt komma på om det är något mer jag ska ha med. Nägot viktigt jag glömt.
Men sedan varje gång kommit fram till att bara jag har plånbok med kontokort, pass, biljetter och mobilen med mig så klarar jag mig.
Självklart är det bra med kläder, solskydd, smink och allt det där med, men det går köpa saker på plats om det skulle vara katastrof. ;)

Nu sitter jag här förväntansfull inför resan, hotellet och upplevelserna som veckan kommer att bjuda på.
Jag och min syster står ju väldigt nära varandra så jag vet att vi kommer ha en grymt härlig vecka tillsammns. Massa skratt och roligt. Och självklart är kameran med, laddaren till kamerabatteriet och ett helt tomt minneskort. Jag är helt enkelt fullt förberedd att dokumentera varje steg på vår resa. ;) hihi..

Här befinner jag mig den kommande veckan..

Bara så ni vet vart ni har mig. ;)