malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under september 2011

Av malin - 12 september 2011 14:30

Någon som känner till denna serie? 

Queer As Folk visades i England 1999 och belv direkt en succé. 

(Det finns äve en Amerikansk version med samma namn som gjordes 2000, har dock inte sett den.) 


Jag vet faksitk inte om serien har visats i Sverige, jag var ju bara 10 år när den gjordes så om den visades runt där var jag ABSOLUT för liten för att se den. 


Queer As Folk handlar om Stuart (Aidan Gillen)och Vince (Craig Kelly)som båda är 29 år, honomsexuella och bor i Manchester. De spendrara nätterna på den kända gatan gay-gatan Canal Street. 
En natt träffar Stuart Nathan (Charlie Hunnam), en 15 årig kille som för första gången är ute på Canal Street.

Man  får sedan följa de 3, Vänner, one night stands och olycklig kärlek.


Jag älskar själv serier, alla möjliga olika sådana. 
Queer As Folk är inget undantag för vad jag gillar.
Mycket bra serie som jag varmt kan rekomendera. :)


Sedan tyckere jag att det är väldigt roligt att se Charlie Hunnam i en heeeelt annan roll än den motorcykel åkande VP:n Jax Teller från Sons Of Anarchy. (En av mina topp 3 serier, alla tider.) 



   

Av malin - 10 september 2011 15:04

Helgen! Aaaah, härligt va? 
Eller så drar vi till jobbet!
- Jopp, efter en trevlig förmiddag ute hos min sambos pappa med middag och även sambons bror och flickvän där, som vi inte träffar så ofta, så är det nu dags att ta en liten fika och byta om till jobbkläder.


Jobbar 16 till 23 idag och i morgon blir det 12 till 23.

Men jag ska inte vara bitter för det, jag får min helg på måndag. ;)


Hoppas ni andra helglediga får en fin lördagkväll och en lugn och skön söndag!



Av malin - 9 september 2011 22:30

Ikväll var det bio på agendan för min och sambon.

Jägarna 2 hade premiär och jag ville verkligen se den. Av 2 anledningar: 1; första filmen är riktigt bra även om jag hört att uppföljaren är nästan helt fristående så för man ju tankarna till den första när de delar namn. Och anledning 2; Min lillasysters kompis är med i en av de större rollerna. (Han som spelar Peter.)


Så hur var filmen nu då? 
Jo, den var bra, absolut får den väl godkännt!
Svenska filmer kan ju ibland ha lite svårt att lyfta. Men jag tycker att denna gör det. Jag var spänd i alla fall. :)


 Så mitt tips: Se den!


     

Av malin - 9 september 2011 13:45

Bakade några fantastiska kakor här om dagen som jag tänkte dela med mig av. Receptet kommer från Mia Öhrn´s bok "Fler kladdkakor"


Du behöver: 

75 g smör

500 g mörk choklad

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver

1 msk vaniljsocker

1 krm salt

2 ägg

1 3/4 dl råsocker


Smält smöret och 200 gram av chokladen i mikron eller en kastrull på riktigt svag värme. Hacka resten av chokladen grovt och spara den till sist, den ska vändas ner i bitar. 

Mät upp och blanda vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt.

Vispa äggen fluffigt tillsammans med råsockret. Vänd ner den smälta choklad- och smörblandningen och vispa ner mjölblandningen. Vänd ner den grovt hackade chokladen. 

Klicka ut smaten med jämna mellanrum på bakplåtspappersklädda plåtar. Grädda en plåt i taget i mitten av ugnen i 200 grader i cirka 7 minuter. Kakorna ska ha stelnat till men fortfarande vara lite kladdiga i mitten. 

Låt svalan lite och njut sedan gärna tillsammans med ett stort glas mjölk. 


   

(Nästa gång ska jag testa att byta ut en del av den hackade chokladen till vitchoklad.) 


Av malin - 8 september 2011 22:00

Försöker mysa ner mig i soffan just nu med en kaka (bakade igår, helt galet goda) och känner hur mina fingrar börjar bli stickningssugna. Det är dags nu igen, varje sensommar/höst.Stickning; mössor, halsdukar.. 

Men i år ska jag nog ge mig på något större, jag tänker mig en stor mysig tröja! 

Jag får nog ta en sväng till den lokala garnbutiken i morgon och se om jag fyndar något där. 


Kanske något i denna stilen, enkelt och mysigt. 
 Bild från nelly.se

    

Av malin - 7 september 2011 21:32

Jag känner att hösten är på ingång. 

Regnet ute är ett första stort tecken på det, men jag har en sådan känsla i hela kroppen. 
Myskänsla.


 Alla årstider har sina fördelar. (Nackdelar med, men de ska vi inte prata om nu) 

Hösten i ord: Mys, levande ljus, filtar, halsduk, mössa, sprakande färger, stickning, TV serier, blogg. 


Ja, jag blir alltid på blogghumör när hösten kommer. 

Jag har varit med i denna svängen tidigare, flera gånger i många omgångar och nu är jag här igen. 


Väl mött! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards