malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Mellanmål - kiwi-keso

Av malin - 2 februari 2012 17:01

Ett nytt mellanmål jag fått tok dille på. Hihi.. 

Gröp ur en kiwi, hacka den i mindre bitar blanda med keso - ÄT! 

Snabbt, gott, enkelt att ha med (om man vill det) och NYTTIGT! 



 

 
 
Lovisa

Lovisa

2 februari 2012 17:40

Nämen, vad gullig du är. Jag tackar och bockar :) Jag håller med dig! Fitnessbloggar i all ära, men det är alltid skönt att läsa om någon som inte redan är supervältränad och som kanske inte ägnar sig åt träning 24-7 även om det är en stor del i deras liv.

Mina mål just nu är att se hur vältränad jag kan bli genom att följa det träningsschemat som jag gör och genom att försöka äta nyttigt men inte genom att följa någon diet, utan helt enkelt bara äta det som jag tror är nyttigt. Fast såklart unnar jag mig godis och gott på helger :P Det jag hoppas på är att kunna få fram magrutor, synliga(re) armmuskler osv. Det borde ju gå bra tycker man :P

Jag gillade verkligen rumppasset på löpbandet men jag stressade tyvärr igenom det lite. Men testa det, för tiden jag jättefort när jag körde det:)

Vad har du själv för konkreta mål med träningen?

http://missfitforfight.spotlife.se

 
Vendela

Vendela

2 februari 2012 20:01

Spännande...Kanske man skulle pröva,är inte så jätteförtjust i keso men kiwi älskar jag!

sv:Jo,jag gör väl det! Målet är nu först att komma in på skidgymnasiet.
(Eller kanske att få bli frisk,så jag kan åka USM om två veckor!) Sen hägrar landslaget...hehe

http://cherryize.blogg.se

 
Rinki

Rinki

2 februari 2012 21:31

Jag har faktiskt inte testat keso på flera år på grund av att jag alltid tyckte illa om det när jag var liten, nu när jag vet att jag är laktosintolerant så antar jag att det kan ha haft något med det att göra. Det finns laktosfri, så jag ska ta och testa det vid tillfälle, har börjat droga mig med Valios salladsost, den är farligt god, ser ut som feta men enligt mig är den godare och lite mer ostig, hehe.

Sv: Ja, låten är bra! Jag lyssnar nästan aldrig på radio, men efter ett tag lyssnar jag ju sönder mina favoriter ändå, hehe. Det är så skönt med Spotify dock, eftersom man blir uppdaterad då det kommer ny musik med jämna mellanrum.

Yes, idag har jag sluppit strul, men mest för att jag har jobbat hemifrån, men all snö som föll under dagen får vi se hur det går med pendeln imorgon, det är bara att hålla tummarna.

Hur har din kväll varit?

Kram

http://rhulth.wordpress.com

 
Lovisa

Lovisa

3 februari 2012 00:05

Sv: Åh men vad roligt att ha någon som har väldigt lika mål som en själv! Det kan behövas så att man någon gång kan få lite extra motivation om det skulle behövas.

Nej, jag är helt med dig där. Jag är alldeles för bra på att köpa för mycket godis och ändå äta upp allt. Kasta, det kan man ju inte göra... så jag måste helt enkelt lära mig att köpa liiite godis och inte kasta i mig allt på en gång. Men någon gång ibland måste man även få äta hur onyttigt som helst utan att må dåligt över det. Då mår man bättre tror jag.

Ska jag vara ärlig så skulle jag, om tillfälle gavs, vara väldigt intresserad av att testa att tävla i body fitness, men det känns så himla avlägset just nu att det nog mest kommer stanna vid drömmar =)

Jag använder mig inte av bloglovin så mycket, men jag kan lägga till dig där ändå (alltid kul att ha fler följare) och har redan lagt till dig i min egna lilla mapp med bra träningsbloggar =)

http://missfitforfight.spotlife.se

 
Rinki

Rinki

3 februari 2012 08:45

Sv: Jag tycker att det är underbart kul att läsa och jag försöker så gott jag kan att ta mig tid till det också, men det är inte alltid det går. Men den här boken kan jag rekommendera, däremot tycker jag till exempel att "Change of Heart" är bättre (samma författare).

Yes, massvis med snö och -11 grader. Vi får se hur det går att ta sig inåt, det är förseningar pga nedrivna ledningar och allt vad det är :/ att det alltid ska bli sådana problem!

Ojdå, synd att ni inte fick sova så mycket, men det är skönt att få snacka lite knas ;).

Kram

http://rhulth.wordpress.com

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

3 februari 2012 08:49

Mmm gottit!Jo alltså jag vill ju inte att Bella skall bli en vampyr! Sedan så är Jacob o hon mkt gulligare tillsammans...nope har inte läst böckerna får väl göra det ngn gång;)Twilight är så bra! Hoppas hon blir ihop med Jacob bara!Har en känsla av att en massa personer kommer dö i sista filmen..

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

3 februari 2012 09:38

Förresten ja såklart är det valfritt av skriva vad man vill i bloggen;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

3 februari 2012 10:21

åh fy :( stackare ! hoppas att det som stressar och pressar dig snart försvinner ur världen så att du kan koppla av. Det är svårt att ta tiden till att tänka på sig själv ibland, jag skulle behöva en massage och nya kläder men inte lägger man pengar på det inte ;) haha. KRAM

http://emmajosefine.com

 
Rinki

Rinki

3 februari 2012 13:37

Har varit en hel del förseningar ändå, tråkigt nog!

Sv: Jag håller med dig, de borde verkligen fixa till det här, jag menar uppe i Norrland finns ju aldrig dessa problem, Stockholm borde kolla lite närmare på hur de löser problem där uppe. Men jag antar att pengar här används till annat eller något.

Hur har din dag varit?

Kram

http://rhulth.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards