malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Spinning!

Av malin - 4 mars 2012 20:00

Har just proppat i mig kyckling och koktpotatis efter ett så underbart spinningpass! 

Det var galet jobbigt, svetten rann ner för ansiktet och jag tänkte flera gånger "nu svimmar jag", men då trycker man bara på lite till låter det suga i benen och hittar orken längst inne i coren och kör på! 
 

Spinning är en av de absolut jobbigaste cardioträningarna jag kör, kanske för att jag inte kör det så ofta.

Men det är riktigt skönt alltså. Jag vet inte om det är så att det är något fel på en när man gillar att plåga sig så, men jag vet ju i alla fall att några av er som läser min blogg håller med mig.  Så det är inte bara jag som är galen. ;)


Nu ska jag krypa ner i soffan och njuta av söndagskvällen med sambo och katter. :) 


 

(bild tagen från http://www.khaleejesque.com/

 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

4 mars 2012 20:26

Haha så bra va..vi slängde faktiskt chipsen SÅ äckliga var dom,hehe..
Ja när man har 5 min till havet varför skall man inte ha en ordentlig båt liksom;) Ja det var det jag tänkte på...Ah gott jag måste testa biffarna med massa grönsaker och guacamole..mmm gottit

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

5 mars 2012 09:41

Hej! Du verkar ha haft en riktigt härlig helg !
Jag önskar verkligen att jag kända som du, för det är ju rätt härligt ändå att ta ut sig, men noup...det komerm nog aldrig vara min grej helt enkelt :)

Det hade varit jätterolgit om du kunde, men förstår om det kör ihop sig, du har ju en amssa med semestern och så.
Just nu börjar jag tveka.. jag ska köra en omgång till med förfrågningar på om folk vill var med, men egentligen behöver jag några till anmälda om det ska vara värt att köra.
(Nu menar jag itne att du ska eller msåte anmäla dig, inte alls intresset har bara varit lite svalt senaste tiden, det är många som tvekar).

Hoppas denna veckan blir riktigt härlig den med !
Massa kramar!



http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

5 mars 2012 11:17

så härligt med ett så intensivt pass, måste vara härligt att fortfarande känna hur det kan brännas ordentligt :D
Det är ju toppen med massa grönsaker och byta ut dem lite då och då. Det är ju jättekul att steka på lite paprika och ta med saltgurka så det inte blir den här klassiska gurka/tomat/sallad :)
Förstår att det är skoj, jag skulle kunna jobba i affär så bara för att få veta nyheter innan alla andra. Är nog lite nörd när det gäller sånt egentligen :P
Kram!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

5 mars 2012 12:18

Ja bra tips där! Exakt så nu gör vi slag i saken har ju en liten Smögen 45:a som vi brukar fiska i men känns inte som vi vill åka ut med den med Alfred osv;)
Så det får bli ngt rejälare!
Exakt håller med dig! Ja och man skall ha salt,peppar,vitlök o lite pressad citron i guacamolen då är den fulländad!!
Ser att du O Vivi diskuterar träffen..jag & en kompis har länge planerat resa nu och det slutade med Köpenhamn då allt var så dyrt i maj och vi kommer åka den 25-27 så för mig blir det ingen träff..det var enda helgen hon kunde så =(
Men jag skall dra ihop grillest i sommar med öl/ciderbrännboll tänkte jag =)Då kommer ni väl du o killen?

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

5 mars 2012 14:54

Hemligheter minsann,,, kollar ni på hus kanske ? ;)
Då behöver man pengar helt klart ! :)
Eller bröllop... eller barn ..de är dyra saker det med :P

Förstår dig gumman och kan du inte så kan du inte, det ska ju vara ngt roligt att se fram emot inte en press att man måste vara med när man egentligen itne ahr tid eller råd.
Linda kommer tyvärr inte fick jag precis reda på nu, vi får se som sagt se hur det blir. Ska göra ett ryck i veckan, men blir det fler bortfall eller inga fler intresserade kommer jag nog ställa in det i vilket fall.
Det är inte riktigt rätt tid för mig att lägga energi på ngt som inte folk är så intresserade (ta absolut inte det som en pik för det är det absolut inte, jag vet att du kommer om du kan och har råd).

Ajdå, kanske hade de nya rör, de ska egentligen tala om när de byter rör för sätter man in nya rör är det väldigt lätt att bränna sig. Jag har också varit med om det, jag brände mig så illa så att jag fick stanna i sängen två dagar. Aloe vera baby, aloe vera !

Massa (försiktiga) kramar!


http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards