malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Dagens mat och träning; tisdagen den 5 juni

Av malin - 5 juni 2012 21:00

Frukost: Fiberhavregrynsgröt (gjort på mjölk och vatten) med hemmagjord jordgubbssylt.

Till det 1 las mjölk och ½ proteinshake.


Mellanmål 1: 2 knäcke mackor, 1 kokt ägg och 1 äpple


Mellanmål 2: 1 proteinshake


Lunch: Räksallad med lite majonäs och 2 ägg.


Mellanmål 3: 1 näve med naturella nötter (cashewnötter och paranötter) och 1 riskaka med mörkchoklad. (finns att köpa på lidl.) 


Efter träning: 1 proteinshake


Kvällsmat: kycklingfilé med blandade grönsaker och vitlöks- och pepparsås (gjord på lätt kessella.) 


Träningen idag: 

8 min på stairclimber ( i väntan på löpbandet) 

25 min på löpband, lätt jogg. (Kom 4 km på 25 min.) 

70 min Pump pass. 



Nu är jag tröööööööööööt, i både kropp och knopp.

Ska ligga och slappa lite till i soffan och slöglo på TV:n sedan blir det sängen för Fröken Malin. :)


Och ja, ni borde verkligen testa riskakorna från lidl, de är så gaaaalet goda. Och prefekta att ta innan träning, eller som ett snabbt mellanmål. ;D 



 
 
Cecilia

Cecilia

5 juni 2012 21:25

Njae jag vet att jag inte borde se, men vill inte bli överviktig utan att reagera, om du förstår? Att jag slappnar av för mycket och så.

Jo jag känner och ser, på riktigt. Innan hade jag nästan synliga magrutor och mina ben syntes mer. Då jag knappt åt det vill säga. Kan ju vara maten som lägger sig över allt nu också :P
Men jag är ju absolut piggare och jag märker nu när jag äter banan och någon mer frukt på lunch istället för bara äpple så blir jag både piggare och gladare. Men känner mig desto tjockare.

Jo naturella är bra, men jag föredrar rostade, eller med cheese eller helst med sesamskal på. YUUUUMMIE! :D kan dessvärre lätt äta 2 hekto = minst 12-1300 kcal. Plus något innan som tar ner min mättnad så det är ju inget vidare...
Men absolut är det ju bra. I måttliga mängder, men jag kan inte låta bli att äta mkt. Gillar att ligga och knapra i sängen till en bra tidning och då vill jag ligga och knapra en stund, men när jag vill vara nyttig som jag då helst vill vara så gör jag en fruktsallad, ganska stor med 2 äpplen, ett päron och vindruvor. Ganska mycket socker och tungt på kvällen men det är ju ganska nyttigt.

Nja 27 är la normalt egentligen... Hade ju som sagt det innan denna viktnedgången. Men just nu känns det stor för dom byxorna sitter så pösigt. Provade mina nya 26:or igår och dom satt inte lika pösigt, till min fasa. Dock är dom nya och jag gick ner i vikt direkt jag köpte dom och det gjorde mig ju olycklig, nu gör det mig olycklig att jag nästan passar i dom igen, patetiskt, jag vet... haha

Jo det händer ofta att jag drömmer om mat och det är både det sista och första jag tänker på innan nattsömnen. Nu de senaste två nätterna har det dock varit hur jag ska dekorera mina cupcakes och vad mer jag ska baka, haha, helt besatt. Stod ju liksom i morgonrock och pyjamas tidigt i morse och bakade :)

Nja det blir nog ingen tårta, smakade på en smet av cupcakesen lite igår och det fick räcka. Visst, tårta är gott men nu vill jag avstå från onödigt socker (dricker dock mkt saft....) men annat ätbart socker. Har blivit för mkt av det goda det sista och det gillas inte!
Jag åt tårta i förra veckan senast liksom :)

Jag skulle gärna vilja ha receptet på den såsen. Älskar vitlök :D Om den är nyttig förstås :P äter inte sås så jätteofta men det kan vara ganska gott :)

Hoppas din dag har varit bra, gilla bilden från inlägget igår ;) hehehe

Kramar

http://www.ceciliadarling.se

 
Eleonore

Eleonore

5 juni 2012 21:27

Det låter inte helt fel med räksalladen :D Det är ju så gott och enkelt att bara slänga ihop med allt man tycker om!
Ja men precis, bra mat kommer man långt på och om man syndar någon gång ibland så gör ju inte det så mycket. Är ju skillnad om man äter varje dag, flera gånger dagligen(som en annan :P).
Ja visst får man en viss kontakt ändå som om man kände varandra på riktigt, man är ju ändå ganska ärlig och sig själv när man skriver också. Men ändå inte som att känna varandra personligen heller :)
Ska du hitta på något roligt imorgon på nationaldagen? :)
Kram!

http://fikamed.wordpress.com

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

6 juni 2012 09:04

Haha eller hur klockren blick speglar vår lille busunge så bra!
Jo bonden som sköter vår åker hann ju komma så vi hann inte få bort träden men han sade det var lugnt och harvade utanför o sådde..hehe..men vi fortsatte på berget på baksidan med att göra rent det,tar ett tag..hehe..så det går sakta men säkert här hemma..i mån av tid.Jag jobbar ju måndag-onsdag nu skall lämnas & hämtas på dagis på kvällen är man helt slut oftast;)Idag skall vi på middag och imorgon student...gaaaah!!!Alltid är det ngt;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Johanna

Johanna

6 juni 2012 09:43

Ja jag är en sådan som sträckläser böcker, jag kan inte lägga ifrån mig, så då blir det mest på semestern eller helger då jag inte planerat in något. Var sjukskriven 8 veckor, så de sista veckorna orkade jag läsa lite :)

wow vilken tur ni hade med vädret då med andra ord :)
kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards