malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Vårt nya vardagsrum i bilder

Av malin - 15 juni 2012 23:30










Nu ni, bättre sent än aldrig, eller hur? 

Fast ska jag vara ärlig så har vardagsrummet inte varit klart så länge. Eller jo, det har varit klart, men lite småsaker som inte har varit fixade. T.ex soffbordet, men nu har sambo gjort ett JÄTTE jobb och fått klart det innan han åkte.

Vi är verkligen så nöjda med hur det ser ut, så nytt och stilrent, precis som vi vill ha det. :) 




 


TV-bänken har min älskade sambo gjort helt själv, Riktigt snygg är den. :)

   


Här ser vi en grej som inte är riktigt klar än: elementet. Eller rättare sagt, det ska upp ett elementskydd över elementet. Men det är så brett så sambo ska specialbygga sidorna. 


 


Ser ni vem detta är? 

Hihi.. det är vår äldsta pälsboll, Peschen när han var liten. Denna fick Johan av mig i julklapp, det är faktiskt en av mina bästa vänner som har målat den. (Hon kommer få göra fler konstverk till vårt hem, det är säkert.) 

 


Soffbordet. Vi hittade det på blocket för 500kr (nyköpt kostar det ca 2000 kr har jag för mig) men när vi köpte det var det ekfaner, passade alltså inte in alls i rummet så sambo har gjort ett super jobb med det och resultatet är riktigt, riktigt bra. 

 


Lyktorna köpte jag idag faktiskt, blev så kär i dem så jag kunde bara inte låta bli. Blev riktigt fint med tycker jag. 


   


Vårt matbord. Också här har min händige sambo varit igång. Detta gjordes dock för några år sedan. Men det sparar väldigt mycket plats i köket! Och att vi får in ett 6 mannabord i en liten 2:a är toppen bra. :)


 

 
 
marga.edenstahl

marga.edenstahl

16 juni 2012 18:01

Hej Malin. Jag vet inte om det här fungerar, om jag gör rätt???
Vill bara säga att ni har ett väldigt fint vardagsrum och matplats. Det är väldigt smakfullt inrett alltihop. Jag gillar verkligen din blogg. Kramar från Farmor

http://www.facebook.com

 
Patricia

Patricia

17 juni 2012 00:18

Men så mysigt du har det hemma hos dig eller er kanske man ska skriva:)

Nej alltså GeKås träningskläder var inte alls roliga, tur att jag inte var ensam om att tycka det. Jag får nog allt hålla mig till mina trogna adidas plagg:) haha. Har du också något märke du gillar lite bättre?;)

Jo det är klart, vi får väl heja på Sverige så gott det går på tisdag mot Frankrike, men det känns inte så roligt längre. Nej men precis, varför kunde de inte spelat så mycket bättre mot Ukraina. Jaja, gjort är gjort.

Jag fick en jättefin dag med sambon, tack:)

Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

17 juni 2012 09:40

Skitfint!!Diggar tv-bänken du får ta en lite mer nära bild på den ju;)Han får gärna bygga en åt oss med;)
Åh tack fina du, jag blev nöjd med naglarna o nu vill jag ju fortsätta fixa dem såklart!hihi lyckos mig som jobbar på kontor då;)
ÅH vad surt att Sverige förlorade mot Eng & stackarn han är kvar därnere i Ukraina;)Nu är jag inte avis längre;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Johanna

Johanna

17 juni 2012 11:45

Jätte fint ni bor! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

17 juni 2012 20:13

Spana in min video i bloggen;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Cecilia

Cecilia

17 juni 2012 20:23

Riktigt riktigt fint!! Verkligen :) Vill med ha så snyggt, hehe.

Jo storlek 26 är nog ganska liten. Har inte haft den storleken sen jag var 16 eller något. Nu är jag snart 24.
Mja, jag längtar väl inte efter det. Men det är både bra och dåligt att jag kan ha dom. Har ju typ inga kläder som passar annars, haha. Dumt att jag rensar ut garderoben så fort jag pendlar i vikt, har knappt kläder alls att ha på mig. Jäkligt trist :/

Jaså oj då :/ fan va trist... vad jobbar han med då? också i Norge?
Ja det är knäppt, men det är kärlek gumman :) Ni har ju tur som är sambos i alla fall. Så finns du ju där när han kommer hem. Hur mycket är han borta i månaden?
Jo jag förstår dig verkligen... det är riktigt jobbigt.
Känner samma när min är borta, samtidigt som det också är skönt att vara ensam för när jag är med honom och han är hemma så är det bara han som gäller. Jag gör typ ingenting annat så på veckorna får jag ju lite gjort i alla fall och snart börjar jag jobba också!

Gud vilket jobbigt pass! Vad jobbar du med egentligen? Jag skulle aldrig palla elva timmar :S hoppas du är ledig imorgon då?

Kramar!

http://www.ceciliadarling.se

 
Vivi

Vivi

18 juni 2012 10:38

Så himla fint ni har fått det och jag tycker matbordet är en så himal snygg och praktisk lösning !! Det ser verkligen jättefräsch ut, skönt att det är färdigt! :)

Mahhhhh stackars Malin :( jag får tycka lite extra synd om dig istället *tycka tycka* Du får äta ngt gott som ltie choklad och vattenmelon och dicka mycket vatten och te med honung. Själv har jag också börjat känna lite i halsen, men nu är det inte såå långt kvar tills semester så jag hoppas jag slipper.
Har du ngn semster i sommar ?

Ha ha vad skönt att jag inte är det enda som tycker så iaf :)
Kramar !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards