malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Update från sjukstugan

Av malin - 23 juni 2012 22:39

Man blir verkligen ur usel när man är sjuk. Inte bara ur usel i kroppen utan med allt annat med. Maten, umgås med människor, (man vill ju så klart inte smitta) träningen, (säger ju också sig själv) ja hela livet stannar liksom upp..


Men nu börjar det vända, ja! Äntligen. Jag tyckte ju att jag mådde bra i tisdags, riktigt bra. Jag var till och med iväg till min vän frisörskan och fick super fint hår. Jag var på jobbet på onsdagen och sedan på kvällen var jag värre än jag varit innan!! 
Rösten var kvar, men en extrem hosta och inte nog med det så vaknade jag på torsdagmorgon med variga ögon. Japp, ögoninflammation! Gaaahhh.. 

Nu har jag smörjt med salva och gjort allt för att tillfriskna igen och känner *peppar peppar* att jag är på väg tillbaka. 

Jag hostar fortfarande och blir anfådd av typ igenting. Men hoppas att morgondagen gör sitt så jag kan vara tillbaka på jobbet på måndag. 

Nu är jag så trött på detta. Jag vill träna, jag vill (faktiskt) jobba, jag vill ha min rörliga vardag! Jag äskar ju min vardag, hatar när den försvinner för länge. 



Men en underbar sak är ju att sambo är hemma igen. :) 
Dagen har spenderats i soffan, först film sedan fotboll. Nu är matchen precis slut och jag ska mysa ner mig bredvid sambo och slappa lite mer innan sängen ropar. 


Morgondagen blir lugn den med, men kanske en lunch ute hos Johans pappa. Beroende på hur vi mår (sambo har ju så klart blivit sjuk med. Nej, inte jag som smittat honom. Han var redan sjuk när han kom hem från Ukraina.) :P 



 
 
Johanna

Johanna

24 juni 2012 10:46

Kra på dig vännen!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

25 juni 2012 13:21

Gud så skönt att du äntligen håller på att bli bättre, förstår att det måste varit riktigt segt :(
En arbetskamrat till mig har haft nästan samma sak, hon har varit sjuk i nästan två veckor med förkylning , feber och hosta :(
Ögon inflammation är dessutom fruktansvärt jobbigt att ha, stackars ! :(
Vi får som sagt hoppas att det håller sig borta nu, men det ska det väl förhoppningsvis göra :)

Hur har du det i somamr, har du semester ngt ? Själv tar jag semester om ungefär en vecka :D
Jo det sak bli riktigt mysigt ikväll, längtar !
Härligt att höra att du är på benen igen gumman :)
KRAM !!!!

http://www.missvivis.se

 
Patricia♡ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♡ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

26 juni 2012 08:13

Åg finis, inte kul att läsa att du är sjuk. Krya på dig massor. Jo men visst är det så att hela livet liksom stannar upp när man är sjuk.

sv: Haha, nja, jag tycker jag är rätt dålig på att blogga nu. Har lagt bloggen en aning åt sidan nu. Vill umgås med pojkvännen när han har semester och då blir det max ett inlägg om dagen, och kommentarerna får svaras på lite då och då. Så om svar dröjer vet du varför:)

Vi ska vara här på Öland till söndag, så en vecka:)

Ja vad som har hänt med mina ben är en gåta. De är svullna, både i lår och vader, värker i lederna, stela som stockar så att böja sig ner eller sitta på huk är ingen enkel match. Trodde de skulle må bättre av träning, men det hjälpte inte, det hjälper heller inte med vila och högläge:( Får jag bli tokig nu?
Har varit såhär i två veckor snart. Liksom varför kan jag ALDRIG få vara helt frisk? Direkt när jag blev piggare efter njurstensanfallet så kommer detta istället:( Vill kroppen jävlas med mig?

Stor kram

http://patriciac.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

26 juni 2012 10:07

Usch så tråkigt att ni båda gått och blivit sjuka! Förstår att du hållit dig borta från blogg och allt socialt då, man har ju ingen ork eller lust till att prata med folk alls när man känner sig ynklig och dålig. Skönt att det är på bättringsvägen iaf! :)
Hihi nej det blev ingen liten midsommarpresent här inte, den lilla ligger kvar och gottar sig! Men vaknade med värkar idag så vi får se om det avtar eller blir regelbundet ;) Vi är ju otroligt otåliga nu haha.
Tack, midsommaren blev kanon! Hoppas du har en härlig dag, kramar

http://fikamed.wordpress.com

 
Cecilia

Cecilia

26 juni 2012 10:15

Hej :)
Ne men jag förstår, jag orkar inte heller sitta och svara på alla kommentarer jämt. Det tar ju en liten stund om man ska hinna läsa igenom allas bloggar och sånt, hehe. Hoppas du mår bättre nu, det är ju aldrig kul att vara sjuk :/ Man blir så isolerad!

Haha vad kul att du sagt så till frisören! Jag har ingen frisör jag går till direkt utan jag färgar det alltid själv. Så det är mig själv jag får säga till. Ibland vill jag färga det ljust, men 5 minuter senare kan jag ångra mig. Jag är ganska ljus i grund och botten så jag börjar få en ljus utväxt och mina ögonbryn har blivit jätteljusa så något måste göras, snarast. Hehe.

Jo jag tänkte också på maganisering men samtidigt så kan det bli så dyrt i slutändan att det kostar lika mycket att köpa nytt. Det är ju bara materiella ting :)

Ja just det! Haha , jag är lite virrig må jag säga.
Men ja han bodde ju där i 12 dagar i alla fall ;) hähä, min bror var där en vecka "bara".

Jaså okej, gud jag hade nog inte pallat så långa dagar, verkligen inte. Men jag förstår att det är skönt att få vara lite extra ledig och då kanske det är värt det :)

kram

http://www.ceciliadarling.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

26 juni 2012 19:47

Åh fy näää inte ögoninflammation stackare där=( Åh på torsdag skall ja t frissan skall bli underbart!Ja eller hur det där regnandet alltså..men nu verkar solen ha tittat fram helt underbart!!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards