malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Renovering, renovering och så lite renovering

Av malin - 13 januari 2014 14:33

Japp, livet är en enda stor renovering just nu. Haha.. 
Men det är väldigt roligt måste jag säga även om det är massor att tänka på och många beslut att ta. Vissa saker man bara MÅSTE bestämma, på plats, direkt. De besluten kan gnaga lite i en ett tag."Vill jag verkligen ha det så."
   Men allt känns bra i slutändan när besluten väl är tagna och nu har äntligen rörmockaren kommit igång i badrummet. Nästa vecka kommer snickarna och veckan där på är det kaklaren som ska göra sitt jobb.

Sedan ska badrummet bara på plats, det känns så jäkla bra och jag hoppas verkligen nu att allt flyter på som det ska för då kommer vi förmodligen kunna flytta in i huset i lagom tid innan bäbisen är beräknad.

Sedan vet man ju aldrig med de där små, kanske den lille bestämmer sig att komma lite tidigare än tänkt, men det tar vi då isf.   



Men nu ska jag ligga i soffan, fixa naglarna, kolla på lite serier och bara ta det lugnt hela eftermiddagen.

Känner jag för det så kanske jag packar ner lite saker i flytt lådor i kväll, men bara om jag har lust!   



 
 
En plats i solen

En plats i solen

13 januari 2014 19:25

Ja jag radera den förra helt till och med och när jag bestämde mig för blogga igen var det en annan tjej som hade det, så fick ta ett nytt bloggnamn! :) Nej precis, första tiden sover ju bebisen i samma rum som en själv så ni har gott om tid och fixa till det. Vet ni vad det blir? kram

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

14 januari 2014 09:54

Ja det är mycket att tänka på, vissa renoveringsbeslut är lättare att ta än andra och vissa är bara nödvändiga (vilket gör att funderingar i efterhand är helt onödiga hehe) - been there done that och har det som avslutat kapitel i livet (som det ser ut nu men man ska aldrig säga aldrig). Ställer gärna upp som stöttepelare när det blir tufft hihi

Ja, nu har jag insett att jag inte kommer att träna som jag gjorde som aktiv och om jag inte börjar med mål som är lätta att hålla så vet jag ju hur jag funkar, det blir ingenting ;-) Jag har dock tur med en man som stöttar och kör på samtidigt även om vi inte gör exakt lika så är han ett suveränt bollplank hela tiden ♥

Igår köpte jag nya mysiga innersulor till mina vinterkängor så idag blir det ut o gå bonusminutrar ;-)

Kramelikram

http://fredthevov.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

14 januari 2014 15:00

Ja, precis vad jag tänkte! Att träna med halsont känns generellt jättedumt om man vill hålla sig frisk :)
Och den här veckan mår jag prima, så igår var jag äntligen på gymmet igen.

Vad skönt det kommer bli för er när huset är så pass klart att ni kan flytta in. Vi har precis genomgått ett stambyte här hemma, och passade på att renovera hallen och ett till litet rum under tiden, imorgon kommer målaren hit och avslutar (tror jag). Ska bli riktigt skönt att äntligen ha ett färdig hem igen =)

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

15 januari 2014 10:18

Hehe renovering ja det har vi hållt på med sådär i 7 årstid nu i perioder, mycket med stort hus;)
Jaaa skall bli skönt på lördag drar vi!Ja det är turistigt men det passar oss utmärkt:) Man får lite andra krav när man reser med barn;)
Hoppas du blev nöjd med bäddseten..!

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

15 januari 2014 10:22

AH såg din andra kommentar nu,hihi..vad kul att du gillade bäddseten!
Roligast att inte veta tycker jag särskilt när det är första barnet!
Andra kanske inte blir riktigt lika hypat,svårt det där.Jag är nog väldigt delad vad det gäller det där med att man får reda på könet ifall man vill;)
Ja jag tror det med Bamse klubb & allt!

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

15 januari 2014 21:14

Förstår att det kan kännas lite stressande, hoppas allt flyter på med hantverkare och förhoppningsvis kommer er lilla/lille inte tidigare, man brukar ju gå över tiden ;)
Fast jag förstår om du är otålig, det är ju det som är det bästa med denna tiden, att kroppen fungerar så bra att när du börjar få värkar och ha ont välkomnar man dem nästan för att då är det iaf igång :)
Jag väntar också med spänning !! :D

http://www.missvivis.se

 
Mia

Mia

16 januari 2014 10:55

Ja jag behövde något som var ganska kliniskt rent i sin struktur så jag kommer igång, det funkar superbra trots att jag inte är van att räkna kalorier precis. Hittade en app som också finns att fylla i på nätet, där har jag lagt upp mat jag gillar och får lättare att göra olika matsedlar till mig själv.

Mitt problem har varit att jag gärna äter för mycket av allt, och då spelar det ju ingen roll om det är bra mat, man blir ju för stor ändå liksom :-)

Ha det bäst i renoveringsdjungeln :-D //Mia

http://fredthevov.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards